Vil du være cykelrytter?

Dit køn spiller ingen rolle, heller ikke din alder (næsten), for vil du køre løb, så er der en nedre grænse på 8 år for både piger og drenge. Der findes ingen øvre grænse.

Har du lyst til at prøve kræfter med cykling er Vejen Bicycle Club måske klubben, der kan hjælpe dig i gang.

Hvem er vi?

Vi er en mindre klub startet i 1977. Vi er medlem af Danmarks Cykle Union, hvorfor vores formål er konkurrencecykling eller licenscykling på forskellige niveauer, men vi har også plads til motionister uden lyst til licenstegning.

Hvordan kommer jeg i gang?

Mød evt. op til en af vore træningsaftener (se tider under træning) eller ring til et af vore bestyrelsesmedlemmer eller trænere for en uformel snak. Der er Børne og ungdomstræning én gang om ugen i løbssæsonen.

Man kan starte på alle tider af året, men det at køre cykelløb kan være en hård og krævende sport, så ofte vil det være en god idé, at starte om efteråret og derfra langsom bygge formen op til sæsonstarten i april, men kom gerne på alle tider af året så finder vi ud af en god træning sammen.

Hvordan træner man?

Vore erfarne medlemmer vil altid være parat med gode råd eg velment vejledning, hvis man spørger. Ved den fælles træning vil der også altid være hjælp at hente. Nogen foretrækker at køre MTB eller cross i vinterperioden. Det nye hit er gravelløb, som der er rigtig gode muligheder for i vores kommune, vi har også flere ryttere der kører cross, så her er også god mulighed for at træne med dem.

Er det farligt at køre cykelløb?

Nej, det er ikke specielt farligt, men naturligvis kan man slå sig hvis man vælter på cyklen, men man slipper ofte med overfladiske skrammer. I såvel løb som til træning er hjelm obligatorisk. I forbindelse med al træning skal man overholde de almindelige færdselsregler. God opførsel i trafikken gavner alles sikkerhed og gavner sportens omdømme!

Er cykel og udstyr ikke dyrt?

Det kan det være, for der findes virkelig meget lækkert udstyr, men man kommer fint i gang på brugt eller billigere udstyr.

For pige- og drengeryttere er der mulighed for, at leje cykel i klubben for et mindre beløb. Ved indmeldelse har medlemmer mulighed for at købe tøj gennem klubben.

Mangler du yderligere oplysning?

Så står bestyrelsen altid til rådighed for opklarende svar, tøv ikke med at kontakte os.